Странице

Translate

28. 10. 2011.

Ajvar po receptu moje majke



Ajvar decenijama pravim po proverenom receptu moje majke, probala sam i druge recepte, nije da nisam, ali ni jednim nisam bila nešto oduševljena. U stanu je teško izvesti da se  paprike dobro ispeku, što je jedan od uslova za dobar ajvar, ali ako hoćete onaj pravi domaći, morate naći ''drveni šporet'' ;) kako ja to kažem, iliti ''Smederevac'', jer je to najbolji način da kvalitetno ispečete paprike, posebno ako spremate veću količinu ajvara.
Mi već godinama za ovu akciju odemo do porodične kue u Prolom banji, gde imamo sve uslove za to, gde je i dvoriše veliko i gde ne morate da pazite na svaku semenku od paprike koja vam padne na zemlju... 

Sastojci:
10 kg crvene paprike
2 kg plavog patlidžana
ljute papričice po ukusu
so po ukusu
1,5 l ulja

Napomena:
(ovo je jedna mera, a vi povećajte po potrebi)

Paprike i plavi patlidžan dobro ispeći na plotni od šporeta, pazeći da ne pregore, ali i da ne budu žive, tj. nepečene.
Ostaviti da se dobro ohladi i očistiti od kože i semena. Preko noći ocediti od suvišne vode papriku i patlidžan pa samleti na mašini za mlevenje mesa. Dodati i samlevenu ljutu papričicu, pa staviti na litri ulja da se ajvar polako prži i dostigne željenu gustinu.
Veoma je važno da se ajvar dobro uprži, kako bi se zimi što bolje održao, jer se nikako ne stavlja konzervans u ajvar.
Pred kraj prženja posoliti po ukusu, ugrejati preostalih pola litre ulja i preliti preko ajvara, pa mešati još neko vreme dok ajvar ne upije svo ulje.
Vruć ajvar sipati u tople tegle, dobro ih zatvoriti i svaku teglu okrenuti poklopcem na dole.
Poređati napunjene tegle sa ajvarom u neku dublju kadicu, ušuškati ga, pokriti dobro sa par ćebeta i ostaviti dan - dva da se potpuno ogladi.
Odložiti ga na police sa poklopcima okrenutim na dole, jer vam se ajvar sigurno tako neće ubuđati i može da stoji i dve godine spremljen na ovaj način.

Uz domaći ajvar najbolje ide i vruć domaći hleb ;)


Prijatno :)))

2 коментара:

  1. Ovaj ajvar mi predobro izgleda. Vidi se da je recept odličan, a uz komad toplog domaćeg kruha, ...., pa tko bi to prestao jesti :)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala mila Brankić :X, joooj... ovaj domaći hleb i ajvar su mi došli glave pre par godina kad smo kupili mini pekaru, cele te zime smo se razbijali sa klopom, kako sam tad nabacila kilažu ni dan danas ne mogu da je se rešim, a kao pazim šta i koliko jedem... uh ;)

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Print Friendly and PDF