Странице

Translate

9. 9. 2014.

BAKLAVA SA MAKOM


Mamin stari recept koji mnogo volim :)

SASTOJCI:

500 gr tankih kora, 
200 gr mlevenog maka, 
6 jaja, 
12 kašika šećera, 
12 kašika mlake vode
ulje

SIRUP:
Prokuvati 2 šolje od bele kafe vode i 2 šolje šećera i preliti.



POSTUPAK:
Jaja, šećer i voda se dobro izlupaju, da bude penasto.
U pleh ređati 2 kore i poprskati ih uljem, pa onda staviti ulupana jaja, šećer i mak, poprskati uljem i tako redom dok se ne utroši materijal.

Zatim iseći na kocke i peći na 180 stepeni dok ne dobije lepu rumenu boju. Malo prohlađenu baklavu preliti sa mlakim sirupom.




32 коментара:

  1. Stvarno je posebna.Inaš ne voolim mak ,što en zanči da nemam u okolini one koji vole.Pa je super da imam recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Dzoli, probaj, verujem da će ti se dopasti, i ja nisam neki ljubitelj baklava, ali ovo je jedna od retkih koju volim :)

      Избриши
  2. Ах, прекрасна баклава! Много ми харесва, Жаки! Ще направя и аз, благодаря ти!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Скъпа моя Yoli, много ви благодаря, че посетихте моя скромен блог, ти ми направи голяма чест, и аз съм особено доволен, че ви харесва баклава и ще го опитам, искам да видя как ще изглежда във вашия čarobmo производителност. Аз ви изпращам много целувки

      Избриши
  3. Jednostavan recept a baklava izgleda savršeno. Volim mak ali ga retko kad koristim...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Zoko, i ja volim mak i stvarno se neopravdano retko koristi u receptima, mada mogu divne poslastice a i slane delicije da se naprave sa njim, zaista vredi da je isprobaš, ja recimo nisam ljubitelj baklava, ali ovu baš volim.

      Избриши
  4. Obozavam mak u svim mogucim varijantama ali stvarno nikada nisam probala baklavu sa makom.....

    ОдговориИзбриши
  5. Ajme meni, obožavam mak. Nisam znala da se može i baklava napraviti. Odlično!

    ОдговориИзбриши
  6. Kakvo ulje koristite? Mi u Grckoj pravimo baklavas samo sa puterom pa bilo mi cudno kad mi je Srbin prijatelj rekao da jede baklava tokom posta... Ipak, u poslasticarnicama prodaju razne vrate mini baklavasa posne pa i to me cudi, pitam se.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa običnim uljem suncokretovim, verujem da je i sa puterom fina i ukusna ali ipak nije za post. Probaću jednom da je napravim sa puterom, Hvala draga!!!

      Избриши
  7. ja sam nedavno naučila kako da pravim baklava i druge slične kolače, ne znam ako mogu da ih zovem kolače, a kuvar koji je pokazao na tv emisiji kako se prave rekao da ne pomislimo da ih pravimo sa margarinom ili da ne koristimo putera misleći da će ovako da bude laganije jer neće biti nimal ouspešno. I ovako sam i ja pravial puterom ovaj Saragli http://kuvaricagr.blogspot.gr/2015/07/saragli-ili-baklavadakia-sa-bademima-i.html ali sad ne znam jer kako sam vam već napisala i ja sam jela iz poslastičarnice tokom posta posne i nadam se da su stvarno bili posni... uvek su njam!
    Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja takođe, izbegavam i ne volim uopšte kalorične recepte, mi jedemo lagano i zdravo. I ne volim kolače sa pun osirupom i tako ali ovo ispal otkao neodoljivo, mirišljavo, jedva sam čekala da kupim sve sastojke da ga pravim! Želim i baklavas da napravim. Biće njami! Nama mama uvke radila u poslasticarnici pa je donesila kući mini baklave prelivene čokoladom i ovako pamtim iz detinjstva. Ne znam ako znate šta je kadajfi, jednom sam ga probala i sa čokoladnom testom, a danas sam slučajnu u netu našla recept kako jedna kuvarica pravi baklava koji izgleda čokoladni, ona je u puteru dodala čokoladu! nisam ni znala kako se pravi da izgleda čokoladni, ne znam ako je to prava procedura ali evo još jedan predlog/varijacija.
      Želela bih da probam i to, baklava kako se pravi u Srbiji. Dosta sam videla recepata pod nazivom Baklava kod vas, jel reč koju koristite uopšte za kolače sa sirupom i slojama? Kod nas je Baklavas samo jedan, sa hrčkavim korama , sirupom, nadev od oraha ili i drugo kostunjasto voće, neke moderne varijacije imaju i čokoladu.
      :)

      Избриши
    2. U Srbiji se najčešće prave sa uljem, koja je posna varijanta, vrlo retko sa puterom, ali verujem da su i sa puterom jako ukusne, u svakom slučaju su veoma kalorične, puno ih volim ali izbegavam zbog kalorija, topli pozdrav draga :)

      Избриши
    3. Klasična baklava kod nas je sa tankim korama, uglavnom orasima, suvim grožđem, šećerom i uljem koja se preliva sa slatkim šerbetom (skuvana voda, šećer i limun), mada sad u skorije vreme ima i drugih varijanti. Znam šta je kadaif, pravila sam ga jednom ali nisam nešto oduševljena kako mi je ispalo, ili mi recept nije bio dobar, možda opet probam sa nekim drugim receptom.

      Ova sa makom je malo modernija verzija, mada mi najviše volimo i sa višnjama, nije tako slatka i višnje joj daju osvežavajuću notu. Evo recepta ako želiš da probaš http://jaca57.blogspot.com/2012/02/baklava-sa-visnjama.html

      ili varijanta sa ružama http://jaca57.blogspot.com/2011/04/baklava-od-ruza.html

      Избриши
    4. Vau, sa visnjem nisam nikad cula, deluje mi zanimljivo! Mi ovde ne jedemo maku a kad koristimo to je retko i to kao susam samo male kolicine. Niti stavimo suvo grozdje u baklavasu, lepo je znati razlike! Sa ruzama isto nisam nikad cula ali videcu recepte, hvala! Ja kad sam pravila Saragli mislila sam sto bi bilo lepo da stavim malo vode od ruza na vrh na kraju :-) mi pravimo dobar kadajfi, moj tata zna i pravio, zelimo praviti opet i kad cemopraviti odmah cu objaviti! :-)

      Избриши
    5. Probaj i ove varijante, verujem da će ti se dopasti ako voliš takvu vrstu poslastica, baš su za prave sladokusce, mada imaju puno kalorija, ali jednom se živi ;)

      Избриши
    6. Haha vazi, pogledacu, vise volim da ih pravim nego da ih jedem, volim da pravim nesto lepo i kad je gotovo da probam i da vidim kako je ukusno. Ko moze da se odoli? Ipak vise volim da vidim kako drugi reaguju kad probaju moje kolace:-)

      Избриши
    7. Carica si, haha, ja nisam baš toliki karakter kad je slatko u pitanju, mada ipak više volim slana peciva i naše tradicionalne pogače, uh, to mi je opsesija ;)

      http://jaca57.blogspot.com/search/label/POGA%C4%8CE

      Избриши
  8. kako to mislite ''Carica''? to mi podseca carsku pitu koju jako volim. haha
    I ja volim neutralne ukuse i ljuto, i na kraju slano i slatko, zavisi kako se osecam, ali kad zelim nesto slatko zelim nesto jako slatko sa puno cokolade! :) Idem sad da vidim linkove!
    Zeli mi proju da pravi mjednog dana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ima dosta recepata za proju ovo je moj pa možeš da probaš ako želiš :)

      http://jaca57.blogspot.com/2011/03/proja-sa-belim-kukuruznim-brasnom-sa.html

      Ne mora da se stavlja belo kukuruzno brašno ako nemaš može i žuto kukuruzno brašno, ali obavezno stavi i 3 kašike kukuruznog griza a za toliko smanji količinu brašna.

      Избриши
    2. Hvala! pogledaću recept! Nisam sigurna ako imamo belo kukuruzno brašno, evo prilika da pogledam u supermarket nešto novo! Jako volim hleb od kukuruza ali retko kod nas to prodaju kod pekara, kukuruzno brašno sam samo koristila da pravim Carsku pitu i bilo je žute boje. DA le mošda bel oono štο zovu ''polenta''?

      Избриши
    3. Nije palenta, palenta je kukuruzni griz i sa njim se pravi kačamak, to je kad se palenta ili kukuruzni griz skuva u posoljenoj vodi da bude baš gusto, jede se sa slatkim ili kiselim mlekom, kajmakom...
      http://jaca57.blogspot.com/2012/03/kacamak-malo-drugaciji.html

      Belo kukuruzno brašno se pravi od belog kukuruza i melje se na potočari polako, tako da je puno ukusnije i slađe od žutog brašna. U beogradu može da se nađe u prodavnicama zdrave hrane i na pijaci, ponekad u nekim bolje snabdevenim marketima.

      http://jaca57.blogspot.com/2011/04/kukuruzno-brasno-sa-potocare.html


      https://www.google.rs/search?q=belo+kukuruzno+brasno&safe=active&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCkQsARqFQoTCMCq_5r99cYCFYX8cgodyDcHvA

      Избриши
    4. Voli Srbiju volim Beograd volim kukuruze i volim i kacamak :-) mada nisam jos probala niti pravila vec to je bilo mozda prvi srpski recept sto sam citala u novinama:-) nisam znala da je polenta kukuruzni griz jer nisam nikad koristila, zaborafila sam da potrazim u samoposluzi... Sledeci put! Hvala na pomoc!

      Избриши
    5. I mi volimo Grčku, ne kaže se đžabe da smo bratski narod, kolevka srpskog pravoslavlja je u Grčkoj na Svetoj gori u Hilandaru!!!

      Избриши
  9. nisam našla u supermarket belo kukuruzno brašno, samo polenta i žuto kukuruzno brašno sam našla,jel ok da pravim proju i da koristim samo žutu ii moram da promešim sa belom ili običnom? Hvala!

    ОдговориИзбриши
  10. Možeš draga samo sa žutim kukuruznim brašnom, nije problem, javi kako je ispalo :)

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Print Friendly and PDF