Странице

Translate

17. 4. 2012.

Uskršnja jaja - salvetna tehnika

 









Za Uskrs ove godine sam na netu potražila nove ideje za farbanje i ukrašavanje jaja, sa željom da to bude što prirodniji način sa najmanje hemije i aditiva.

Naravno, ideju sam pronašla na sajtu Coolinarike gde je draga Tavuco ukrasila jaja salvetama koje su lepljene umućenim belancima. Da bi jaja bila lepša i atraktivnija, najbolje je koristiti bela jaja, ali kako u Beogradu nema da se kupe ovakva jaja ideju za izbeljivanje jaja sam takođe pronašla na Coolinarici gde se jaja kuvaju desetaka minuta u vodi i belom sirćetu u odnosu 1:1

Kad se prohlade vrlo lako im se skine boja sa sunđerom i tako dobijete lepa bela jaja :)

Potrebno je:

skuvana, ohlađena jaja (mogu izbeljena, ali ne moraju)
troslojne salvete sa lepim motivima
makaze
1 belance ne previše umućeno
pljosnata ćetkica
Dalji postupak je da lepe troslojne salvete odvojite i koristite samo onaj gornji štampani deo. Motive možete da sečete makazama, ali ja sam ih polako cepkala rukom jer onda nisu oštri rubovi i manje su uočljivi kad ih zalepite na jaje.

Jedno belance umutite viljuškom, ne mnogo, tek toliko da bude tečno, ali bez pene ;) i lagano premazujete ravnom pljosnatom četkicom preko motiva od sredine prema ivicama.

Bolje je iseći (iscepkati) manje motive jer neće biti zgužvani. Možete lepiti više manjih motiva na jedno jaje, kako sam i ja radila.

Kad se motivi osuše, lagano svako jaje premazati uljem i odložiti u ukrasne korpice.

Nadam se da sam pomogla da za sledeći Uskrs imate lepa i na prirodan način ukrašena jaja.

Prijatno :)

Izvor

15 коментара:

  1. Divan su ti jaja!!! I ja sam mislila ove godine da isprobam ovu tehniku, ali nisam nasla lepe salvete. Sledece godine cu se malo vise potruditi.

    ОдговориИзбриши
  2. Ove godine sam prvi put isprobala decoupage tehniku i jako mi se svidelo kako je to sve posle izgledalo, samo treba odabrati neke lepe salvete i odvojiti malo vremena za seckanje... svidjaju mi kad su ovako cela oblozena slicicom.:))

    ОдговориИзбриши
  3. I ja radim jaja na ovaj način i stvarno budu jako lijepa što potvrđuju i tvoja.

    ОдговориИзбриши
  4. Divno! Ja sam zelela ove godine ovako ukrasiti jaja, ali nisam stigla. Nadam se da cu sledece godine imati vise vremena... :)

    ОдговориИзбриши
  5. Super izgledaju!!! i ja sam htjela ove godine da isprobam ovu salveta-tehniku ali se nisam na vrijeme opskrbila ukrasnim salvetama.. sljedece godine cu na vrijeme poceti misliti o tome ;)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala, nadam se da će vam biti od pomoći za ovaj Uskrs :)

    ОдговориИзбриши
  7. Већ две године користим ову технику и одушевљена сам!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na poverenju, drago mi je da vam se dopadaju i da mnogi koriste ovu tehniku ukrašavanja jaja, lično verujem da je zdravije nego farbanje jaja kojekakvim prehrambenim bojama kojima se ne zna ni poreklo ni sastav i pitanje je koliko je zdravo.

      Избриши
  8. Vau, to je suuuperrr! Nisam nikad videla pre! Dosal sam na ovaj post jer mislila sam da se tice o tome kak oda pravimo oblike od salveta za sto... Kad sam prvo videla slike mislila asm da nekak omoramo veziti salvete na jaje mrežom kako babe rade sa listovima luka i cveca i zati mda ih kuvamo. A ne moramo da ih ponovo kuvamo ili malo pecemo tako da se osusi belanca? I koliko dugo čekako da se osuši belance? da li se lako seku posle toga, ili sloj jajeta čini to teško da oljustimo? Ne znam ako ste ikad koristili Sleeves , kod nas ima Sleeves u pakovanje za farbanje jajeta , to su trake kao plastične, lepo dekorisane ali kad dođe Vaskrs i želiš da oljustiš jaje da jedeš onda teško je :(
    Ovo je tako lepo!
    Ma kakva umetnička duša! Volim!

    ОдговориИзбриши
  9. Belance se premaže blago preko sloja salvete (onog sa motivom) i jako se brzo osuši za par minuta, posle toga jaje može da se premaže sa uljem da bi dobilo sjaj. Jako lako se oljušti bez problema, što je najvažnije ovo je sve zdravo bez ikakvih otrova i nepoznatih aditiva, i jako dekorativno.

    Sleeves nisam nikad koristila, nisam videla da tako nešto ima kod nas.

    Hvala puno draga :)

    ОдговориИзбриши
  10. Super su, i ja ovako radim.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Print Friendly and PDF